tirsdag den 4. december 2012

Juletræ lavet med spartelmasse !



Det er efterhånden et par år siden at en veninde viste mig hendes juletræer som var lavet i spartelmasse, nu fik jeg endelig selv lavet nogle og det er sjovt hvor mange forskellige træer man kan lave, det kommer helt an på tykkelsen af din spartelmasse og hvad du spartler med. Jeg her også lavet er par stykker som drengene skal male senere. Lige nu står alle disse juletræer og pynter på mit arbejde :)

* Lav et kræmmerhus i pap, og tape det godt sammen, jeg brugte malertape.

* Rør evt. din spartelmasse med lidt vand, så den ikke er for tør eller sej at arbejde med.

* Lad det tørre og mal så træet, der er nu mange muligheder for udsmykningen  lak, glitter, perler.... :)

12 kommentarer:

  1. Hvor er de fine og sikke en nem, billig og sjov idé! :-) og så er dit julelogo bare skønt!
    Hilsen Frk. Hansen

    SvarSlet
  2. Sikke en fin idé. De er ret flotte :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, et af juletræerne har fået lidt pink glimmer efter jeg tog billede i går, mine drenge ville mene det var et pige juletræ ;)

      Slet
  3. Sikke en god ide, den vil jeg da lige lægge på min pinterest

    Mona

    SvarSlet
  4. Sød ide, jeg er jo lidt til juletræer, det må prøves;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg tror heller ikke alle træerne er tilbage på arbejdet når julen slutter ;)

      Slet
  5. De da mega fine! Hvor længe skal det tørre? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg lader dem tørre ca. et døgns tid, for tørre tiden på spartelmassen bliver forlænget af de tykke lag man laver, den spartelmasse jeg brugte ville normalt tørre på et par timer hvis den var blevet brugt til det den var beregnet til ;)

      Slet
  6. Nej, hvor bor jeg dog skrækkeligt langt væk fra dine krea-evner :(

    SvarSlet

Hvis du ikke selv har en blog og gerne vil skrive en kommentar, gør du sådan:

1) Skriv din kommentar i det hvide felt.
2) Vælg en identitet klik på " Anonym"
3) Tryk på "udgiv din kommentar"

Tak for du kiggede forbi og gav lidt af din tid til at skrive en kommentar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...